Znalezienie sponsora do filmu nie jest prostym zadaniem. O ile znalezienie sponsora zawsze jest trudne i wymagające od szukającego charyzmy, daru przekonywania i posiadania silnych argumentów za. Zamożni ludzie, firmy, marki zwykle lubią inwestować w ciekawe projekty, które mogą się potencjalnie zwrócić i przynieść korzyści. Rzadko kiedy podejmują ryzyko o tym, żeby dołożyć do filmu. Oczywiście sponsoring może przejawiać się w różny sposób. W wielu amerykańskich filmach pokazują się konkretne produkty, pochodzące od znanych producentów. Może to być paczka znanych, amerykańskich papierosów czy chociażby słynna butelka gazowanego, czarnego napoju. To, że logo firmy jest widoczne na ekranie nie jest przypadkiem ani zdarzeniem losowym. Jest to nic innego jak celowa i zamierzona reklama. Różni się ona jednak tym na ekranie, w filmie, że jest, a przynajmniej powinna być naturalna i delikatna. Nie chodzi o to, żeby logo pokazywało się milion razy lub żeby widniało w filmie przez minutę czasu. Chodzi o to, żeby było w naturalny sposób użyte przez aktora. Może to być laptop z jabłuszkiem, który nasz ulubiony aktor używa, żeby znaleźć dowody zbrodni. Producent produktów zapewnia twórcom filmu pieniądze w zamian za to, pomoc techniczną czy inne korzyści, które przydadzą się podczas kręcenia filmu.
Jak znaleźć sponsora do filmu

