Rosyjski odpowiednik systemu GPS

Mało kto wie, że poza GPSem istnieje jeszcze także system GLONASS. Jest to najprościej mówiąc rosyjski odpowiednik GPSu. Najśmieszniejsze jest to, że do jego poprawnego działania wymagany jest przynajmniej jeden satelita GPS. Spowodowane jest to niedoinwestowaniem rosyjskiego GLONASSu i psuciem się satelitów. W tej chwili pracuje ich o wiele mniej niż było to zakładane na początku. Dlatego jego dokładność wynosi ok. 60 metrów. Dokładność systemu GPS także budzi zastrzeżenia, choć zwykle nie przekracza ona dwóch metrów. Niestety, zwykle oznacza osiemdziesiąt procent przypadków. W pozostałych dwudziestu błąd jest nieoznaczony, czyli może być o wiele większy. W tym przypadku przydaje się uśrednianie wyników. Zdarza się też czasem tak, że sygnał GPS w niektórych miejscach celowo zostaje zakłócony. Związane jest to głównie z jego wojskowym pochodzeniem operatorem satelitów GPS jest amerykańskie wojsko. Pierwotnie był to system wojskowy, służący do namierzania celów na lądzie. W tej chwili także służy do tego celu, jednak otwarty został także na potrzeby cywilów. Nawigacje samochodowe tak naprawdę nie mają wsparcia czy „błogosławieństwa” właściciela systemu. One po prostu sobie istnieją niezależnie od niego i z niego korzystają, lecz w wojsko może GPS wyłączyć w każdej chwili.Wysokie ceny paliw.Firmy transportowe posiadające w swojej flocie kilkanaście lub kilkadziesiąt pojazdów wydają olbrzymie pieniądze na paliwo do nich. Podczas okresu, gdzie ceny ropy na światowych giełdach biją wszelkie rekordy, koszty paliw jakie ponoszą przedsiebiorcy to ich główna pozycja w tabeli „wydatki”. Zaczęto więc poszukiwania najróżniejszych sposobów na cięcie kosztów. Floty, w których jeżdżą tylko samochody osobowe lub jest ich najwięcej, zaczęto przerabiać z benzyny na gaz ziemny. Cena LPG jest o 50% niższa i gdy ma się w perspektywie przejechanie 100 tysięcy kilometrów w ciągu roku inwestycja zwraca się już po 8 miesiącach. Każdy kilometr potem to oszczędność dla przedsiębiorstwa. Jednak firmy transportowe większość pojazdów mają ciężarowych, gdzie zastosowanie instalacji gazowej jest niemożliwe. Z pomocą przyszła im jednak nowoczesna technologia, taka sama z której korzysta nawigacja samochodowa. GPS, bo o nim tu mowa, wybiera najkrótszą trasę i pozwala śledzić pracodawcą czy kierowcy trzymają się jej. Optymalny wybór drogi pozwala zaoszczędzić kilka procent paliwa. Przy wykonywaniu kilkuset przewozów daje to znaczne oszczędności i pozwala na zwiększenie dochodu firmy. Na rynku przewozu towarów panuje tak duża konkurencja, że przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na przerzucanie wyższych kosztów utrzymania na klientów. Oszczędności jakie mogą uzyskiwać z zastosowania nowoczesnych technologii to najlepszy sposób na utrzymanie obecnych stawek.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.