Ziemski moduł GPS a satelity

Satelity GPS obserwowane są i korygowana jest ich trajektoria z ziemskiego centrum obserwacyjnego. Jest ono rozmieszczone na równiku i konieczne, aby satelity nie pouciekały sobie w kosmos. Poza tym ich trajektoria nie może zbyt różnić się od planowanej, gdyż na podstawie tego odbiorniki GPS lokalizują swoją pozycję na mapie. Rząd amerykański co roku wydaje wiele pieniędzy na utrzymanie systemu przy życiu, nie otrzymując nic w zamian. Wydaje się jednak, że jego utrzymanie jest tak samo konieczne, jak porządna sieć dróg. Zwyczajnie ma to znaczenie dla gospodarki, choć nie tylko amerykańskiej. Jest to infrastruktura, która jest zwyczajnie potrzebna ludziom. Wydaje się, że fakt umieszczenia tego elektronicznego złomu na orbicie, która należy przecież do wszystkich ludzi, zobowiązuje do wykorzystania go w sposób nieco inny niż tylko namierzanie celów dla pocisków. Wydaje się, że udostępnienie szerokiej rzeszy ludzi funkcjonalności geolokalizacji jest jak najbardziej wskazaną działalnością amerykańskiego rządu. Nawigacje samochodowe, piesze, motocyklowe, morskie wszystkie wykorzystują system GPS do skomplikowanych obliczeń i lokalizowania w przestrzeni. Trzeba tylko pogratulować Google, że oni swoje mapy również udostępniają nieodpłatnie, choć jest toi produkt komercyjny, który być może już na siebie zarabia.Wycieczka do muzeum, Jak przystało na pilnych studentów podczas wakacji chcieliśmy nie tylko zwiedzać, ale także zdobywać wiedzę. W Krakowie gdzie udaliśmy się jest kilka bardzo znanych miejsc. Wawel, Sukiennice czy Kościół Mariacki znają prawie wszyscy w całym kraju, a i wiele osób po za granicami. Stare miasta jest schodzone w każdą ze stron i dosyć oklepane. My pragnęliśmy czegoś nowego, mało znanego a zarazem szalenie interesującego. Nawigacja samochodowa, która towarzyszyła nam od początku wyprawy okazała się świetnym wyjściem z kłopotliwej sytuacji. Wybraliśmy miejsca kultury i naszym oczom okazała się cała lista świetnych miejsc. Po twardych negocjacjach wybraliśmy 3 miejsca. Dziewczynom zależało iść do muzeum mody małopolskiej podziwiać sukienki i dawne ludowe stroje. Faceci nie umieli tego przeboleć i wybrali się po za centrum miasta obejrzeć nowy stadion Cracovii i odnowiony Wisły Kraków. Tak minął kolejny piękny dzień na wakacjach. Następny dzień już spędziliśmy cały z naszymi drugimi połówkami i wspólnie wybraliśmy się do muzeum rzemieślniczego. Znaleźliśmy tam olbrzymią wystawę różnych przedmiotów wytwarzanych metodami rzemieślniczymi. Spróbowaliśmy swoich sił w tradycyjnym lepieniu z glinu, uczyliśmy się haftować i szydełkować. Dziewczyny z igłą czuły się znakomicie, my natomiast pokłóciliśmy się niemiłosiernie.

Both comments and pings are currently closed.