Przez wiele lat nikt nie był w stanie przewidzieć, że telewizja przeżyje tak daleko idący skok technologiczny. Pierwsze kamery nie pozwalały na zbyt ciekawe aranżowanie programów. Dominowały więc stacje, które nadawały przez cztery godziny dziennie, głównie programy informacyjne. Dopiero wraz z upływającym czasem i pojawieniem się całkowicie nowych kamer video możliwe stało się organizowanie różnego rodzaju telewizyjnych show, programów rozrywkowych. W istocie więc telewizja najpierw nastawiona była na przekazywanie ludziom bardzo pożytecznych elementów – informacji za pomocą programów wieczornych wiadomości oraz kultury poprzez chociażby transmitowanie programów wokalno-tanecznych albo transmitowanie na cały kraj spektaklu teatralnego zarejestrowanego kilkoma kamerami. Z czasem jednak popularność telewizji sprawiła, że reklamodawcy zaczęli promować swoje marki i produkty między popularnymi programami znajdującymi się w ramówce. I szybko zrozumiano, że tworzenie telewizji może przynosić ogromne korzyści finansowe. Po dziś dzień większość prezesów wielkich medialnych korporacji prowadzi więc firmę tak, aby przede wszystkim przynosiła korzyści ekonomiczne. Prowadzenie misji i edukowanie młodzieży czy dbanie o odpowiedni poziom kultury społecznej nie jest już dzisiaj wartością samą w sobie.