Media w świecie sportu

Zaangażowanie mediów w prowadzenie transmisji sportowych jest szalenie ważne. Większość federacji narodowych zajmujących się promowaniem konkretnej dyscypliny sportowej stara się za wszelką cenę sprzedawać prawa do transmisji telewizjom zewnętrznym. W ten sposób podpisując umowę z jedną wielką medialną korporacją mającą wieloletnie doświadczenie oraz niezbędny do przeprowadzenia takiej relacji na wysokim poziomie sprzęt zyskuje pewność, że transmisja z widowiska będzie faktycznie wartościowa i dobrze promować będzie całą dyscyplinę. Kanał taki natomiast przeważnie musi podpisać zobowiązanie do prowadzenia relacji ze spotkań danej ligi na długie lata i z góry wpłaca federacji w zmian za otrzymanie wyłącznej licencji kilkaset milionów dolarów. W zamian przez wszystkie następne lata może zarabiać na odsprzedawaniu licencji innym zainteresowanym podmiotom medialnym jak i korzystać ze sprzedaży czasu antenowego reklamodawcom w pierwszej kolejności. Ale transmitowanie meczów piłkarskich i innych sportów jak chociażby wyścigi wymaga zaangażowania nowoczesnych kamer i używania bardzo dobrego sprzętu, który pozwala z bliska pokazać sporne sytuacje, przybliżyć minę piłkarza po nokautującym go faulu albo wyświetlić na telebimach wszystkim fanom zebranym na stadionie raz jeszcze dowód na to, że był spalony.