Wprowadzanie nowych rozwiązań

Gdyby nie wprowadzenie nowoczesnych technologii i presja ciągłego udoskonalania kamer najprawdopodobniej nic by nie wyszło z nowoczesnej telewizji a media do dzisiaj opierałyby się głównie na kilkugodzinnych programach a później powtórkach tych samych produkcji. Na szczęście telewizja szybko przyciągnęła setki milionów widzów tworząc w mgnieniu oka rynek o wiele bardziej wpływowy i dochodowy niż prasa. Widzów telewizyjnych jest zdecydowanie więcej niż czytelników prasy codziennej więc zakładanie stacji telewizyjnych stało się prawdziwą pasją inwestorów giełdowych. Szczególnie w tych krajach, które ze względu na biedę lub problemy natury finansowej, technologicznej albo politycznej nie były w stanie samodzielnie zadbać o swoją przyszłość i zbudowanie porządnego rynku medialnego zdolnego do prowadzenia obiektywnych materiałów dziennikarskich samodzielnie, kapitał zewnętrzny odegrał wielką rolę. Zaangażowanie doświadczonych prezesów i dyrektorów oraz menadżerów, którzy w zachodnich mediach już niejednokrotnie dokonywali ważnych przemian i strategicznych rewolucji okazywało się zawsze strzałem w dziesiątkę. Wprowadzanie nowych kamer, zatrudnianie najlepszych dziennikarzy, wydawanie pieniędzy na zachodnie licencje programów rozrywkowych. Wszystko to pomaga wspiąć się na odpowiedni poziom.